Yhteistyökokemus:

Atea

Baronan ja Atean kumppanuus on jatkunut jo yli 10 vuotta, sillä käytännön asiat ja luottamus ovat kunnossa. Mikä tärkeintä: Barona onnistuu löytämään tekijöitä lähituki- ja service desk -tehtäviin nopeastikin.

 

Atea on kokonaisvaltainen IT-infrastruktuurin toimittaja, joka on toiminut Suomessa jo yli 30 vuotta. Yritys on käyttänyt Baronaa kumppanina vuodesta 2007. Atealla työskentelee lukuisia Baronan työntekijöitä lähituki- ja service desk -tehtävissä eri puolilla Suomea.

Pekka Tupasela, Head of Installation and On-Site Services, vastaa Atealla lähitukihenkilöistä ja kertoo, että yleensä Baronan puoleen käännytään, kun etsitään työntekijöitä johonkin tiettyyn projektiin. Tarpeen speksauksen jälkeen Barona hoitaa työpaikkailmoituksen avaamisen ja ensimmäiset haastattelut sekä esittelee tehtävään soveltuvat henkilöt Atealle.

Kumppanuus Baronan kanssa tuo juostavuutta

Viime vuosina Atean palvelujen liiketoiminta on kasvanut voimakkaasti ja Barona on ollut mukana tukemassa lähituki- ja service desk -funktioiden kasvua.

Välillä IT-alan vauhdikkuus tuo haasteita liiketoimintaan. Kun Atean asiakkaiden tarpeet vaihtelevat, tuo kumppanuus Baronan kanssa joustavuutta. Pekka Tupasela kertoo, että hänen edeltäjänsäkin Atealla on kiitellyt Baronan tehokkuutta tilanteissa, kun on täytynyt löytää ammattitaitoiset tekijät nopeasti.

”Barona on saanut pyörät pyörimään, kun on tarvinnut. On hyvä tietää, että kumppani on tehokas. Se tuo meillekin turvallisuutta”, Tupasela toteaa.

“Rekrytointi tätä kautta on turvallista ja selkeää.”

”Esivalinta on toiminut hyvin ja säästänyt aikaa. Meidän ei tarvitse kahlata läpi hakemuksia. Videohaastatteluiden käyttö on erittäin hyvä juttu”, Pekka Tupasela toteaa ja kertoo, että videohaastatteluista on ollut hyötyä varsinkin silloin, kun kandidaatti on asunut kauempana. ”Videolta saa aika mukavasti kuvan, millainen työnhakija on kyseessä.”

Projektin loputtua yritetään löytää työntekijöille muuta työtä heidän osaamisensa mukaan. Atea myös vakinaistaa vuokratyöntekijöitä atealaisiksi eli yhteistyö Baronan kanssa toimii myös rekrytointiväylänä. Vakinaistamisia tehdään ajoittain tarpeiden selkeästi stabiloituessa, ja liiketoiminnallisen tilanteen mahdollistaessa vakinaistamisen.

”Rekrytointi tätä kautta on turvallista ja antaa pidemmän tutustumisajan sekä työntekijöille että meille. Työntekijät saavat aikaa tutustua talon tapoihin ja tietävät, mihin ovat tulossa. Me taas tiedämme, keitä olemme rekrytoimassa.”

Tärkeintä on luottamus

Pekka Tupaselan mukaan yhteistyössä on parasta Baronan IT-alan osaaminen ja se, että käytännön asiat, kuten laskutus, toimivat niin hyvin. Hän kehuu etenkin Baronan järjestelmiä ja sähköisiä työkaluja. ”Ne ovat 100-prosenttisesti toiminnassa, niissä on harvoin katkoksia ja raporttien hyväksynnästä tulee muistutus”, hän summaa.

Tärkeintä kumppanuudessa Tupaselalle on luottamus. ”Yhteyshenkilöt Baronalla ovat säilyneet pitkään samoina. Tiedän, että voimme puhua luottamuksellisistakin asioista ja tieto ei lähde leviämään. Se on todella tärkeää.”

Hän toteaa, että luottamus auttaa myös välttämään eturistiriidat, joita syntyy kun toimitaan samalla alueella. ”Kumppaniin tulee pystyä luottamaan niin, että kilpailutilanteista voidaan puhua avoimesti.”

Palaa takaisin kokemuksiin